w Jordanowie

im. Hugona Kołłątaja

Zespół Szkół

Wycieczka do Wiednia

Relacja z wycieczki do Wiednia (4-5 XII 2013r.)

Wszyscy uczestnicy wyjazdu (głównie uczniowie klasy 1a,1b oraz kilka osób z klasy 2a i 3d) zebrali się przed godziną 4:50 przy budynku policji w Jordanowie.

O godzinie 5:00 przyjechał nasz autobus. Wyprawę zaczęliśmy od wspólnej modlitwy, którą poprowadził główny organizator wycieczki ks. Proboszcz Paweł Gunia. Podczas drogi było bardzo cicho i spokojnie, ponieważ większość osób odsypiała wczesną pobudkę, zbierając siły na dzień pełen atrakcji. Gdy przekroczyliśmy granicę z Austrią, przywitały nas ogromne wiatraki wytwarzające prąd. Zaskoczeniem był widok zielonych, nie pokrytych śniegiem pól. Kiedy zbliżaliśmy się do Wiednia, wszyscy byli pod wrażeniem architektury miasta. Bardzo podobały nam się ogromne, nowoczesne budynki ze szkła stojące w sąsiedztwie stylowych kamienic. Pierwszym miejscem, w które się udaliśmy było Kunsthistorisches Museum (pol. Muzeum Historii Sztuki). Były tam między innymi obrazy: ,,Chłopskie wesele” (Pieter Bruegel) ,,Dawid z głową Goliata” (Caravaggio) ,,Jowisz i Io” (Anitonio Allegri da Corregio), ”Chrystus niosący krzyż” (Hieronim Bosch), „Autoportret” (Rembrandt) i wiele innych. Następnie udaliśmy się do skarbca w pałacu Hofburg, gdzie podziwialiśmy nie tylko cesarską koronę Świętego Cesarstwa Rzymskiego, lecz także skarbiec burgundzki z XV stulecia i skarb Zakonu Złotego Runa. Pod koniec dnia, zwiedzaliśmy miasto i Jarmark Adwentowy. Bardzo spodobały się nam świąteczne ozdoby, które zamieniły ulice w lśniącą bajkową krainę. Na około 150 stoiskach można było kupić prezenty świąteczne, ozdoby choinkowe, słodycze i ciepłe napoje. Wieczorem udaliśmy się do hostelu i zjedliśmy smaczną obiadokolację. Następnego dnia wyruszyliśmy autokarem na wzgórze Kahlenberg, gdzie o godzinie 9.00 odbyła się msza św. poprowadzona przez ks. Pawła, natomiast oprawą muzyczną zajęła się nasza schola. Potem pojechaliśmy zwiedzić miejscowe Naturhistoriche Museum (pol. Muzeum Historii Naturalnej), które zabrało nas w podróż przez zapierające dech w piersi bogactwo przyrody – począwszy od owadów, poprzez kamienie szlachetne i minerały, skończywszy na pterozaurach i ekspozycji wypchanych przedstawicieli gatunków zwierząt, które już wyginęły lub są poważnie zagrożone wyginięciem.

Naszym ostatnim celem była Katedra św. Szczepana. Wszyscy byli zachwyceni wyglądem katedry, jej wysokością i pięknym wnętrzem.

Około godziny 14:30 wyruszyliśmy w drogę powrotną. Mimo tego, że Jordanów przywitał nas śnieżną zamiecią, każdy uczestnik był zadowolony z wyprawy i będzie ją długo wspominał. Dziękujemy księdzu Proboszczowi oraz Paniom Magdalenie Rapacz i Annie Krauze za zorganizowanie wycieczki i troskliwą opiekę podczas jej trwania. Czekamy na kolejną wyprawę!

Agnieszka Kowalcze (kl. 1a)