X Rajd w Bieszczady

W dniach 9-11 października 2012r. odbył się szkolny rajd w Bieszczady. Uczniowie ze wszystkim klas naszej szkoły mieli okazję przejść się po pięknych połoninach.

We wtorek, kiedy jeszcze było ciemno, wsiedliśmy do autobusu, aby z niemałym opóźnieniem wyruszyć w drogę. Po długiej i męczącej podróży dotarliśmy na Przełęcz Brzegi Górne, skąd wyruszyliśmy na Połoninę Caryńską. Z nieba świeciła słońce, ale na szlaku było pełno błota,  gdyż ubiegłej nocy w Bieszczadach spadł pierwszy śnieg. Pomimo tego wszyscy szczęśliwie dotarliśmy na szczyt. Szybko zeszliśmy na dół, gdyż byliśmy wyziębieni i nie mogliśmy doczekać się gorącej kąpieli, po całym dniu wędrówki. Gdy dotarliśmy do schroniska Kremenaros w Ustrzykach Górnych, przeżyliśmy niemałe rozczarowanie, gdyż nie czekała nas ani gorąca kąpiel, ani ciepłe łóżko. Zadowoliliśmy się Gorącymi Kubkami i ogromną ilością słodyczy.

Następnego dnia z samego rana wyruszyliśmy na Połoninę Wetlińską. Pierwszy przystanek czekał nas w ,,Chatce Puchatka” , gdzie napiliśmy się gorącej czekolady, po czym wędrowaliśmy szczytami z pięknym widokiem na całe Bieszczady, a nawet Jezioro Solińskie. Co ambitniejsi dotarli na Smereka. Wszyscy szczęśliwie dotarli do Wetliny, gdzie czekało na nas Szkolne Schronisko Młodzieżowe, w którym poznaliśmy wielu ciekawych ludzi, którzy tak jak my wędrowali po Bieszczadach.

Ostatniego dnia naszego rajdu zatrzymaliśmy się w Komańczy, aby obejrzeć piękną cerkiew. Później dotarliśmy do Cisnej, gdzie spędziliśmy przemiłe dwie godziny w towarzystwie bieszczadzkich aniołów i diabłów. Ostatnim przystankiem była Pustelnia św. Jana z Dukli.

Wszyscy wspaniale się bawili i będą wspominać ten jubileuszowy rajd do końca życia, a przynajmniej do najbliższej wizyty w Bieszczadach.